Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Καλημέρα παιδιά της Ομάδας Α' και καλή βδομάδα να έχετε! Θα μας λείψετε πολύ, αλλά θα σας δούμε σύντομα, την άλλη βδομάδα. 

Σήμερα θα συνεχίσουμε το κείμενο "Τρύπωνας ο φαφαγάλος", της Ενότητας 11, του Βιβλίου Ελληνικών μας και συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με:
  • Τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος.
  • Τα ανώμαλα ρήματα στον αόριστο.
  • Την υποτακτική και προστακτική αορίστου.
  • Τα σημεία στίξης.

Αφού παρακολουθήσετε προσεχτικά τη συνέχεια του μαθήματος μέσα από το πιο κάτω βίντεο, να κάνετε τα ακόλουθα και να μας τα στείλετε για διόρθωση:



  • Την Άσκ. 4, σελ. 22, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 7, σελ. 24, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 3, σελ. 38, στο Τετράδιο Εργασιών.
  • Την Άσκ. 4, σελ. 38, στο Τετράδιο Εργασιών.
  • Την Άσκ. 2, σελ. 37, στο Τετράδιο Εργασιών.

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ!!!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Καλημέρα παιδιά και καλή εβδομάδα! 


Καθώς υποδεχόμαστε τα παιδιά της ομάδας Β΄στο σχολείο, συνεχίζουμε να στηρίζουμε τα υπόλοιπα παιδιά που μένουν στο σπίτι! για τα παιδιά της ομάδας Α΄ λοιπόν, θα ξεκινήσουμε σήμερα να εργαζόμαστε σε καινούριο βιβλίο μαθηματικών! Μπαίνουμε στο μέρος 4 και στην Ενότητα 9. Στόχος του σημερινού μαθήματος είναι: 
  • να μάθουμε τι είναι μικτοί αριθμοί και 
  • τι είναι καταχρηστικά κλάσματα.

 Θα εργαστούμε στις σελίδες 8,10,11,12,46 και 47. Μην ανησυχείς! Το βίντεο που ακολουθεί σε καθοδηγεί βήμα βήμα και εξηγεί τα πάντα με λεπτομέρεια.  


ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΠΑΙΔΙΑ! 



Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Καλημέρα παιδιά!

Τέλος της εβδομάδας σήμερα και πάμε για το τελευταίο μάθημα της Ενότητας 8. 
Στόχος του σημερινού μαθήματος είναι:

  •  να μάθουμε πώς κάνουμε πρόσθεση και αφαίρεση κλάσματων. 

Δείτε το βίντεο προσεκτικά και αφού διορθώσετε τις ασκήσεις που είχαμε την Τετάρτη προχωρήστε στο νέο μάθημα. Θα εργαστούμε στις σελίδες 48, 49, 50 και 66. 


Καλό και προσεκτικό διάβασμα παιδιά! 

Ελληνικά

Καλημέρα παιδιά της ομάδας Β' αλλά και παιδιά της ομάδας Α' που δεν έρχεστε σχολείο! Ευχόμαστε να είστε καλά και να έχετε πολλή όρεξη για διάβασμα! Σήμερα θα επεξεργαστούμε ένα πολύ ωραίο κείμενο της Ενότητας 11 με τίτλο "Τρύπωνας ο φαφαγάλος". Το κείμενο αυτό βρίσκεται στο Βιβλίο Ελληνικών, γ' τεύχος, σελ. 20-21.

1. Παρακολουθήστε προσεχτικά το πιο κάτω βίντεο και φανταστείτε ότι είστε στην τάξη, κάνοντας ό,τι ακριβώς λέει.


2. Αφού ολοκληρώσετε την πιο πάνω οδηγία, φωτογραφίστε και στείλτε μας για διόρθωση τα πιο κάτω, που έχετε ήδη κάνει:
  • Απαντήστε στο τετράδιο Ελληνικών, τις ερωτήσεις της  Άσκ. 1, σελ. 21, του Βιβλίου Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 4, σελ.22, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 5, σελ.23, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 6, σελ.23, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Για περαιτέρω εξάσκηση, να κάνετε πολύ καλή ανάγνωση του κειμένου. Όταν είστε έτοιμοι, ηχογραφήστε την και στείλτε τη σε μας να σας ακούσουμε.


ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ!

Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Καλημέρα παιδιά!
Αν και η σημερινή  δεν είναι εργάσιμη μέρα, εντούτοις πρέπει να εργαστούμε λίγο και σήμερα, καθώς ο χρόνος μας μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι περιορισμένος και έχουμε πράγματα που πρέπει να θυμηθούμε και να μάθουμε. 
Το σημερινό μάθημα είναι επανάληψη 2 ιδιοτήτων του πολλαπλασιασμού που έχουμε διδαχτεί και παλιότερα. Είναι απαραίτητη η επανάληψη προτού προχωρήσουμε στον κάθετο πολλάπλασιασμό διψήφιων αριθμών. 
Θα εργαστούμε στο Μέρος 5 των μαθηματικών, στην ενότητα 11. Στη σελίδα 9 διαβάστε για την αντιμεταθετική και προσεταιριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού. Δείτε επίσης, την πιο κάτω διαφάνεια. 

πολλαπλασιασμός διαίρεση

Βίντεο για την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού: 




Βίντεο για την προσεταιριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού.




Χρησιμοποιώντας τις ιδιότητες του πολλαπλασιασμού κάνε την άσκηση 1 στη σελίδα 9. 


Να ένα παράδειγμα: 
α) 3Χ8Χ5= 3Χ(8Χ5) 
Με βολεύει να κάνω πρώτα τον πολλαπλασιασμό 
8Χ5= 40 
γιατί το γινόμενο είναι στρογγυλός αριθμός και μπορώ ευκολότερα να τον πολλαπλασιάσω με το 3 δηλαδή: 
3Χ40= 120

Επομένως:

3Χ8Χ5=3Χ(8Χ5)= 3Χ40=120

Συμπληρώστε επίσης και τη σελίδα 10.
  Εργαστείτε προσεκτικά και χρησιμοποιήστε τις ιδιότητες του πολλαπλασιασμού που σας περιγράψαμε πιο πάνω. Στη συνέχεια στείλτε μια φωτογραφία στη δασκάλα σας. 

Καλό διάβασμα παιδιά! 












Τρίτη 26 Μαΐου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Καλημέρα παιδιά!

Σήμερα θα δούμε πιο αναλυτικά την στρατηγική 5 σύγκρισης κλασμάτων. Θα δούμε ότι μπορούμε να συγκρίνουμε δύο ετερώνυμα κλάσματα μετατρέποντάς τα σε ομώνυμα. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να βρούμε το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο των δύο παρονομαστών. 

Δείτε στο βίντεο: 
  1. την επανάληψη όλων των στρατηγικών που μάθαμε μέχρι τώρα,
  2. τις λύσεις και την επεξήγηση των ασκήσεων που είχαμε χθες για να μπορείς να διορθώσεις, 
  3. πώς βρίσκουμε το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο 
  4. πώς μετατρέπουμε δύο κλάσματα σε ομώνυμα με σκοπό να τα συγκρίνουμε.
Θα δουλέψουμε στις σελίδες 47, 63, 64 (ασκ. 12,13). 






Ελληνικά

Καλημέρα παιδιά της Ομάδας Β'! Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά και να κάνετε με όρεξη τα μαθήματά σας. Σήμερα θα δουλέψουμε στο καινούριο βιβλίο των Ελληνικών, στο Γ' τεύχος, το κείμενο "Ο Μπελάς κι ο Ρουμποτύρης", της Ενότητας 11, σελ. 8-10. 

Στόχοι του σημερινού μας μαθήματος είναι:
  • Τα εκφραστικά μέσα του ποιητή
  • Η προσωποποίηση
  • Η μεταφορά
  • Οι αντίθετες λέξεις

1. Παρακολουθήστε προσεχτικά το πιο κάτω βίντεο, κάνοντας ό,τι ακριβώς λέει:



2. Αφού ολοκληρώσετε την πιο πάνω οδηγία, φωτογραφίστε και στείλτε μας για διόρθωση τα πιο κάτω, που έχετε ήδη κάνει:
  • Τι είδους κείμενο είναι "Ο Μπελάς κι ο Ρουμποτύρης" (σημειώστε το κάτω από τον τίτλο του) και ποιος το έγραψε; (κυκλώστε το με χρώμα)
  • Την Άσκ. 1, σελ. 9, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 2, σελ.10, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 4, σελ.10, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 5, σελ. 10, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Υπογραμμίστε στο κείμενο με πράσινο χρώμα τις προσωποποιήσεις, με μπλε χρώμα τις μεταφορές και με πορτοκαλί χρώμα τις επαναλήψεις.
  • Τις ασκήσεις 1 και 2, σελ. 30 - 31, στο Τετράδιο Εργασιών (β' τεύχος).
  • Για περαιτέρω εξάσκηση, να κάνετε πολύ καλή ανάγνωση του κειμένου. Όταν είστε έτοιμοι, ηχογραφήστε την και στείλτε τη σε μας να σας ακούσουμε.


ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ!

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Καλημέρα παιδιά!

Συνεχίζουμε σήμερα με τη διδασκαλία των στρατηγικών σύγκρισης κλασμάτων που ξεκινήσαμε χθες. Θα εργαστούμε στις σελίδες 45, 46, και 64 (μόνο η άσκηση 11). Αφού θυμηθείς τη στρατηγική 1 και 2 κάνε την άσκηση 3 α) και 3β) της σελίδας 45 και το Α και Β της άσκησης 5 στη σελίδα 46. 
Στη συνέχεια μελέτησε τη στρατηγική 3 και λύσε την άσκηση 4 στη σελίδα 45. 

Στρατηγική 3
Συγκριση κλασμάτων με βάση το μισό. Σκεφτόμαστε δηλαδή ποιο είναι το μισό του παρονομαστή που έχουμε μπροστά μας και μετά παρατηρούμε αν ο αριθμητής είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από το μισό. 




Στρατηγική 4
Σύγκριση κλασμάτων με βάση το ολόκληρο. Μεγαλύτερο είναι το κλάσμα που χρειάζεται το μικρότερο κομμάτι για να ολοκληρωθεί. Στο σημείο 10.16΄΄ του βίντεο αναφέρεται ότι ετερώνυμα είναι τα κλάσματα με διαφορετικό αριθμητή, ενώ θα έπρεπε να γράφει παρονομαστή. Προσέξτε το σημείο αυτό για να μην μπερδευτείτε. Στη συνέχεια εργαστείτε στις σελίδες 46 και 64 (μόνο η άσκηση 11) 
Στο βίντεο μας κάνει και μια εισαγωγή σε μια πέμπτη στρατηγική την οποία θα δούμε με λεπτομέρεια αύριο. 

Καλό και προσεκτικό διάβασμα παιδιά! 


Ελληνικά

Καλημέρα παιδιά της Ομάδας Β'! Αφού τελειώσατε τις χθεσινές σας εργασίες, σήμερα θα συνεχίσουμε με το κείμενο "Πρώτη φορά στο θέατρο" και θα μάθουμε έναν παρελθοντικό χρόνο, τον Υπερσυντέλικο. Ενώ θα θυμηθούμε και τον Παρακείμενο, τον οποίο μάθαμε την προηγούμενη βδομάδα.

Αφού παρακολουθήσετε προσεχτικά τη συνέχεια του μαθήματος μέσα από το πιο κάτω βίντεο, να κάνετε τα ακόλουθα και να μας τα στείλετε για διόρθωση:


  • Όλες οι ασκήσεις που αναφέρονται στο βίντεο ότι πρέπει να γίνουν στο τετράδιο "Πετώντας με τις λέξεις", εσείς κάντε τις προφορικά.
  • Την Άσκ. 3, σελ. 73, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 4, σελ. 20, στο Τετράδιο Εργασιών.
  • Την Άσκ. 4, σελ. 14-15, στο Τετράδιο Εργασιών
  • Ορθογραφία
Είχαμε φτάσει αρκετά νωρίς και το αρχαίο θέατρο ήταν σχεδόν άδειο.


    • Την αντιγράφω πολύ προσεκτικά, με ωραία γράμματα, 3 φορές στο τετράδιο: "Μαθαίνω την ορθογραφία μου".
    • Τετράδιο "Γραφής": Γράφω την ορθογραφία μου μία φορά, με τα πιο ωραία μου γράμματα.
    • Ζητώ από κάποιον μεγαλύτερο να μου την υπαγορεύσει. Τη γράφω στο τετράδιο της "Ορθογραφίας".
    • Τη στέλνω στη δασκάλα μου για να τη διορθώσει. Αν η δασκάλα μου εντοπίσει λάθη, αντιγράφω σωστά 3 φορές κάθε λάθος στο τετράδιό μου.


ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ!!!

Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Ελληνικά

Αγαπημένα παιδιά της Ομάδας Β' που είστε σπίτι, καλημέρα σας και καλή σας βδομάδα! Θα μας λείψετε πολύ, αλλά θα σας δούμε σύντομα, την επόμενη Δευτέρα. Για σήμερα στο μάθημα των Ελληνικών θα δουλέψετε το κείμενο "Πρώτη φορά στο θέατρο", στο Βιβλίο Ελληνικών (β' τεύχος), σελ. 70-71. 

1. Παρακολουθήστε προσεχτικά το πιο κάτω βίντεο και φανταστείτε ότι είστε στην τάξη, κάνοντας ό,τι ακριβώς λέει.



2. Αφού ολοκληρώσετε την πιο πάνω οδηγία, φωτογραφίστε και στείλτε μας για διόρθωση τα πιο κάτω, που έχετε ήδη κάνει:
  • Την αρίθμηση των παραγράφων του κειμένου.
  • Την Άσκ. 1, σελ. 71, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 5, σελ.73, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Για περαιτέρω εξάσκηση, να κάνετε πολύ καλή ανάγνωση του κειμένου. Όταν είστε έτοιμοι, ηχογραφήστε την και στείλτε τη σε μας να σας ακούσουμε.


ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Αγαπημένα μας παιδιά, 

Χαρήκαμε πολύ που είδαμε τις φατσούλες σας στο σχολείο, σας είχαμε πεθυμήσει πολύ! Για τα παιδιά της ομάδας Β που δεν θα έρθουν αυτή την εβδομάδα στο σχολείο συνεχίζουμε τα μαθήματα μας από το σπίτι. 

Στόχος της εβδομάδας αυτής είναι:

  • Να μάθουμε τέσσερις στρατηγικές σύγκρισης κλασμάτων. 

Στο σημερινό μάθημα θα κάνουμε την αρχή με τις πρώτες 2 στρατηγικές. Θα δουλέψουμε στο μέρος 3 των Μαθηματικών στις σελίδες 43, 44 και στην 62. 

Στρατηγική 1 

Παρατήρηση του παρονομαστή. Όταν τα κλάσματα έχουν τον ίδιο παρονομαστή ονομάζονται ομώνυμα. 

Επομένως: 
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων

Στρατηγική 2

Σύγκριση κλασμάτων με παρατήρηση του αριθμητή. 


Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Μπορείτε επίσης, να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας για να διαβάσετε την επεξήγηση των στρατηγικών και να κάνετε περισσότερη εξάσκηση. Θα βρείτε το υλικό στον πιο κάτω σύνδεσμο. Από την ιστοσελίδα επίσης, θα βρείτε και το εφαρμογίδιο που σας προτείνεται στο βίντεο για την επίλυση της διερεύνησης στη σελ. 43.  
http://archeia.moec.gov.cy/sd/615/math_enotita8_ddim.zip



Δείτε προσεκτικά το βίντεο


Καλό και προσεκτικό διάβασμα παιδιά!

Τετάρτη 20 Μαΐου 2020




Αγαπημένα μας παιδιά,
Σας περιμένουμε με ανυπομονησία στο σχολείο! Θέλουμε πολύ να σας αγκαλιάσουμε και να σας φιλήσουμε, αλλά δυστυχώς πρέπει για την ασφάλεια όλων μας, να συγκρατηθούμε και ακολουθήσουμε τους κανόνες όπως φαίνονται και στο πιο κάτω βίντεο! 

Δείτε το προσεκτικά!




Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

"Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο" (ολοκλήρωση)


Καλημέρα, παιδιά! Λίγο πριν σας συναντήσουμε από κοντά, ας πάμε να ολοκληρώσουμε το κείμενο "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο". Στόχοι του σημερινού μας μαθήματος είναι:
  • Η κατασκευή ιδεοθύελλας για το θέατρο
  • Ο δεκάλογος του σωστού θεατή
  • Ο σχηματισμός του Παρακειμένου

Αφού παρακολουθήσετε προσεχτικά τη συνέχεια του μαθήματος μέσα από το πιο κάτω βίντεο, να κάνετε τα ακόλουθα και να μας τα στείλετε για διόρθωση:
  • Όλες οι ασκήσεις που αναφέρονται στο βίντεο ότι πρέπει να γίνουν στο τετράδιο "Πετώντας με τις λέξεις", εσείς κάντε τις στο τετράδιο Ελληνικών (Δ'1) και στο τετράδιο "Δουλεύουμε από το σπίτι" (Δ'2).
  • Την Άσκ. 4, σελ. 59, στο Βιβλίο Ελληνικών.




ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!!!

Κυριακή 17 Μαΐου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Καλημέρα παιδιά! 

Καλή εβδομάδα να έχετε, όμορφη και δημιουργική! Όπως όλα δείχνουν βρισκόμαστε πια στο τέλος των περιοριστικών μέτρων και σύντομα θα βρεθούμε από κοντά. Συνεχίζουμε όμως να δουλεύουμε από εδώ, μέχρι να επιστρέψουμε στη ρουτίνα μας όπως και πριν. 
Σήμερα θα εργαστείτε στις σελίδες 40,41, 42, 58 και 59. Το βίντεο σας καθοδηγεί με λεπτομέρεια πώς να εργαστείτε. Είναι σημαντικό να κάνετε παύση στα σωστά σημεία και να δουλεύετε μόνοι σας πριν σας δοθούν οι λύσεις! 

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΙΣΤΟΡΙΑ : Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή - Ο «Χρυσός αιώνας» (5ος αιώνας π.Χ.)


Στο 21ο (εικοστό πρώτο) κεφάλαιο, στην Γ.2 ενότητα του βιβλίου της ιστορίας της Δ' Δημοτικού, με τίτλο "Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή" θα μάθουμε για τον Περικλή και την προσωπικότητά του, για την εκκλησία του δήμου και ποιοι συμμετείχαν και για τους δέκα στρατηγούς. Επίσης για τους Αθηναίους πολίτες και τις κατηγορίες που χωρίζονταν και ειδικότερα για τους μέτοικους και τους δούλους.


Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο με την αφήγηση του μαθήματος



Επιπλέον δοκιμάστε να κάνετε την παρακάτω άσκηση



Τέλος δίδονται οι απαντήσεις του προηγούμενου μαθήματος




Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

"Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο" - συνέχεια

Καλημέρα, παιδιά! Σήμερα θα συνεχίσουμε την επεξεργασία του κειμένου "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο" και θα ασχοληθούμε με διάφορες δραστηριότητες.

1. Αφού παρακολουθήσετε προσεχτικά τη συνέχεια του μαθήματος μέσα από το πιο κάτω βίντεο, να κάνετε τα ακόλουθα και να μας τα στείλετε για διόρθωση:
  • Γράψτε την ορθογραφία που μάθατε προχθές, τη στιγμή που την υπαγορεύει η δασκάλα στο βίντεο, στο Τετράδιο Ορθογραφίας. Μην ξεχάσετε να βάλετε στο περιθώριο τη σωστή, σημερινή ημερομηνία, δηλαδή 15/5/20.
  • Τις Ασκ. 1 και 2, σελ. 7, στο Τετράδιο Εργασιών.
  • Όλες οι ασκήσεις που αναφέρονται στο βίντεο ότι πρέπει να γίνουν στο τετράδιο "Πετώντας με τις λέξεις", εσείς κάντε τις στο τετράδιο Ελληνικών (Δ'1) και στο τετράδιο "Δουλεύουμε από το σπίτι" (Δ'2).



2. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί, παιδιά, ότι το κείμενο "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο" είναι απόσπασμα από το βιβλίο "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο", της Μαρίας Παπαγιάννη. Εντοπίστε το όνομα της συγγραφέως στο βιβλίο σας και κυκλώστε το με χρώμα. Παρακάτω, διαβάστε λίγα λόγια για τη συγγραφέα, καθώς και την περίληψη για ολόκληρο το βιβλίο της:




3. Παρακολουθήστε, τώρα, τη συγγραφέα Μαρία Παπαγιάννη να διαβάζει ένα απόσπασμα από το βιβλίο της:


4. Τέλος, χαλαρώστε με το τραγούδι του Θάνου Μικρούτσικου, ο οποίος το έγραψε για το θεατρικό έργο "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο":



ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ, ΠΑΙΔΙΑ! 
ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ!

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Kαλημέρα παιδιά!

Συνεχίζουμε σήμερα τη δουλειά μας στο βιβλίο μαθηματικών. Αφού θυμηθούμε τι σημαίνουν ισοδύναμα κλάσματα, θα μάθουμε πώς μπορούμε να γράψουμε κλάσματα στην πιο απλή τους μορφή. Η διαδικασία αυτή λέγεται απλοποίηση!

Εργαστείτε στις σελίδες 39 και 61 του βιβλίου σας. 

Καλό διάβασμα παιδιά!

Η Κύπρος στη Μεσόγειο Θάλασσα - Απαντήσεις στις εργασίες


https://drive.google.com/open?id=1mJHIDw5YYeKDR-vgTf7vsEeiUkgTmXPk



Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Επεξεργασία κειμένου: "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο"

Καλημέρα, παιδιά! Σήμερα, στο μάθημα των Ελληνικών μπαίνουμε σε καινούρια ενότητα (Ενότητα 9) και θα ασχοληθούμε με το πρώτο κείμενο "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο", στις σελ. 58-59 του Βιβλίου Ελληνικών μας. Έχοντας μπροστά σας το βιβλίο στις σωστές σελίδες, το Τετράδιο Ελληνικών (Δ'1) και το Τετράδιο "Δουλεύουμε από το σπίτι" (Δ'2), ετοιμαστείτε να δουλέψετε ακολουθώντας τις πιο κάτω οδηγίες!

1. Παρακολουθήστε το πιο κάτω βίντεο. Είναι σημαντικό να κάνετε παύση στα σημεία που σας λέει το βίντεο και να εργάζεστε από μόνοι σας πριν προχωρήσετε. 

2. Αφού ολοκληρώσετε την πιο πάνω οδηγία, φωτογραφίστε και στείλτε μας για διόρθωση τα πιο κάτω, που έχετε ήδη κάνει:
  • Την αρίθμηση των παραγράφων του κειμένου.
  • Την υπογράμμιση με κίτρινο χρώμα που σας ζητήθηκε, σχετικά με τα σημεία του κειμένου που φαίνεται ότι ο κ. Όμηρος, η Λαβίνια και ο Ρωμαίος λατρεύουν το θέατρο.
  • Την Άσκ. 2, σελ. 59, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την Άσκ. 5, σελ. 61, στο Βιβλίο Ελληνικών.
  • Την περίληψη που σας ζητήθηκε στο βίντεο να γράψετε στο τετράδιό σας.
  • Την ορθογραφία που σας ζητήθηκε να γράψετε 3 φορές στο τετράδιο "Μαθαίνω την ορθογραφία μου" και επιπλέον 1 φορά στο τετράδιο "Γραφής", με τα πιο ωραία σας γράμματα.
3. Για περαιτέρω εξάσκηση, να κάνετε πολύ καλή ανάγνωση του κειμένου. Όταν είστε έτοιμοι, ζητήστε από κάποιον ενήλικα να σας ακούσει να το διαβάζετε.


ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΠΑΙΔΙΑ ΚΙ ΥΠΟΜΟΝΗ!
ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ!

Μαθηματικά,

 Ενότητα 8, 

Ισοδυναμία κλασμάτων. 


Σήμερα παιδιά θα μάθουμε τι σημαίνει ισοδύναμα κλάσματα.
Δείτε το πιο κάτω βίντεο προσεκτικά:



ΠΡΟΣΕΞΤΕ!


ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ |authorSTREAM






ΕΠΙΣΗΣ:

Tα ισοδύναμα κλάσματα

Κατασκευάζω ισοδύναμα κλάσματα με δύο τρόπους. Είτε πολλαπλασιάζοντας και τον αριθμητή και τον παρονομαστή με τον ίδιο φυσικό αριθμό, έτσι...


Tα ισοδύναμα κλάσματα


Είτε διαιρώντας και τον αριθμητή και τον παρονομαστή με τον ίδιο φυσικό αριθμό. Έτσι...


Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου - ppt κατέβασμα

Τώρα είστε έτοιμοι να εργαστείτε στη σελίδα 38 και 60 του βιβλίου σας. Στείλτε τις απαντήσεις σας στην δασκάλα σας. Καλό διάβασμα παιδιά! 






Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Θερμότητα - Μάθημα 2

Αφού δείτε το πιο κάτω βίντεο απαντήστε σε ένα τετράδιο τις ερωτήσεις που ακολουθούν. Φωτογραφίστε και στείλτε μου τις απαντήσεις σας στο email μου: marios8097@gmail.com (όνομα και τάξη παρακαλώ)



Βίντεο:

https://drive.google.com/open?id=1laaw6iMI2GGm7V3YyP5gcNjL8nQA-D_z



Ερωτήσεις:


  1. Ποια μεταβολή συμβαίνει σε κάθε περίπτωση; Εξάτμιση ή βρασμός;

    2.   Είναι σωστό να λέμε ότι το νερό στην μπανιέρα είναι βραστό; Γιατί;


              

Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Παράγραφος και Επαναληπτικές ασκήσεις Ενότητας 7

Σήμερα, παιδιά, στο μάθημα των Ελληνικών θα θυμηθούμε τι είναι παράγραφος και θα ασχοληθούμε με επαναληπτικές ασκήσεις της Ενότητας 7. 


1. Κάνουμε αρχή με την παράγραφο, όπου θα θυμηθούμε κάποια χαρακτηριστικά της μέσα από το πιο κάτω βίντεο. Ενώ παρακολουθείτε προσεχτικά το βίντεο που ακολουθεί, ταυτόχρονα να λύνετε την Άσκ. 1, σελ. 71, στο Τετράδιο Εργασιών.


Όπως σίγουρα έχετε καταλάβει, κάθε παράγραφος έχει το δικό της θέμα, το δικό της νόημα. Δεν ταιριάζει στην ίδια παράγραφο να αναφέρονται πολλές πληροφορίες, άσχετες μεταξύ τους. Στη συνέχεια, λοιπόν, λύστε την Άσκ. 6, σελ. 76, στο Τετράδιο Εργασιών.

2. Ας κάνουμε τώρα κάποιες επαναληπτικές ασκήσεις, για να δούμε πόσο καλά θυμόμαστε όσα έχουμε διδαχθεί:
  • Βιβλίο Ελληνικών, σελ. 43-44, Άσκ. 6
  • Τετράδιο Εργασιών, σελ. 75, Άσκ. 1
3. Μελετήστε τον πιο κάτω πίνακα που δείχνει πώς κλίνονται τα ρήματα Παθητικής Φωνής Αορίστου. Έπειτα, λύστε την Άσκ. 2, σελ. 75, στο Τετράδιο Εργασιών.



Η Κύπρος στη Μεσόγειο Θάλασσα


Καλή βδομάδα παιδιά!

1. Αντιγράψετε σε ένα χαρτί τον πιο κάτω σταυρό προσανατολισμού και κόψετε γύρω γύρω:



2. 

Ο χάρτης είναι και στο βιβλίο σας στη σελ. 14. Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στον εξής σύνδεσμο:



Κάνετε τις πιο κάτω εργασίες σε ένα τετράδιο και στείλτε μου φωτογραφία στο email μου:
marios8097@gmail.com


ΕΡΓΑΣΙΑ 1:

Βάλτε τον σταυρό προσανατολισμού στο κέντρο του πιο πάνω χάρτη και περιγράψετε τη θέση της Κύπρου στη Μεσόγειο Θάλασσα με βάση τις κατευθύνσεις του ορίζοντα. Ποια επιλογή είναι η σωστή;
α) Η Κύπρος βρίσκεται στο νότιο μέρος της Μεσογείου Θάλασσας.
β) Η Κύπρος βρίσκεται στο κέντρο της Μεσογείου Θάλασσας.
γ) Η Κύπρος βρίσκεται στο ανατολικό μέρος της Μεσογείου Θάλασσας.
δ) Η Κύπρος βρίσκεται στο βορειοανατολικό μέρος της Μεσογείου Θάλασσας.



ΕΡΓΑΣΙΑ 2:

Βάλτε τον σταυρό προσανατολισμού στο κέντρο του χάρτη και περιγράψετε τη θέση των πιο κάτω νησιών στη Μεσόγειο Θάλασσα με βάση τις κατευθύνσεις του ορίζοντα.

Παράδειγμα: 
Νησιά Βαλεαρίδες: δυτικό μέρος της Ευρώπης





Θερμότητα - Απαντήσεις στις ερωτήσεις Μαθήματος 1

Απαντήσεις:


  1. Η Σοφία κατάλαβε πως ο χυμός δεν ήταν πολύ κρύος, διότι δεν είδε να σχηματίζονται στην εξωτερική μεριά του ποτηριού σταγόνες νερού. Αν ο χυμός ήταν πολύ κρύος, ο αέρας που αγγίζει στο ποτήρι θα συμπυκνώνονταν και θα γινόταν σταγόνες νερού.
  2. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε το φαινόμενο της συμπύκνωσης. Ο άερας που αγγίζει στα κρύα τζάμια ψύχεται και συμπυκνώνεται, μετατρέπεται δηλαδή σε σταγόνες νερού. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε το φαινόμενο της εξάτμισης.  Το νερό που είναι στα μαλλιά μας εξατμίζεται, μετατρέπεται δηλαδή σε υδρατμούς.